Sa pole mingi autist! Sa oled liiga normaalne!

Laupäeval ilmus mul usutlus. Söandasin autistina ja kahe autismialase eneseesindusühingu (EANÜ https://www.facebook.com/eanyhing/ ja EAÜ https://aspiyhing.wordpress.com/ ja https://www.facebook.com/aspiyhing/) esindajana autistidest rääkida (ma tean, milline ülbus!)

"Paremaid" kilde veebimaailmast, millega mind selle peale rünnati:

Ma ei saa autist/puudega olla, sest ma:
- väljendan end kirjalikult hästi, avaldan meedias artikleid ja käisin 5 aastat tagasi korraks kaamera ees, saates "Puutepunkt";
- mu puue ei paista välja (mult nõuti isegi fotot puudekaardist, et seda tõestada);
- ma ei vasta ettekujutusele autistist;
- ma ei vasta ettekujutusele puudega ja töövõimeta inimesest;
- ma käisin eliitkoolis;
- mul on Aspergeri sündroomi diagnoos ja "see pole päris autism";
- autistid ei tee MTÜsid (halloo, EAÜ ja EANÜ?) ega saa neil partnerit olla.

Lisaks süüdistati mind teaduslikkuses (mis on ilmselgelt halb asi - tõeliselt tark inimene hangib oma autismifakte kanasoolikaid ja kohvipaksu lugedes), riigilt raha saamises (mis oleks väga tore, kui see tõele vastaks, meil poleks riigipoolse toetuse vastu midagi) ja "farmaatsialt raha saamises" (omapärane mõttekäik, sest me seisukoht on, et autism pole haigus, seega pole meil ka "farmaatsiaga" ega nende rahadega asja).
Kuulsin ka seda, et ma ei saa end autistidega võrrelda (like wtf?), teen "koostööd arstide ja meediaga", ajan liiga selget juttu (sic!) ja mul ei ole mingeid probleeme (ilmselt seetõttu, et ma usutluse juures oleval fotol naeratan ja puudega inimene ei tohi ju ometigi naeratada).

Inimesed võivad ikka kummalised olla. Kummalised, ebaviisakad ja kohati ka üsna õelad. Samas, autistina pole ma üllatunud - täpselt nii meid teinekord koheldaksegi, ja pole haruldane, et veel hulleminigi. Seetõttu on väga oluline piirata meie kohta levivat valeinfot, inimesi harida ja erinevaid autiste meedias näidata, et meid ei kiusataks, sõimataks ja laimataks misinformeeritud inimeste poolt (tõtt-öelda tahaks mõne kohta neist isegi sõna "sektant" kasutada).

PS: Need, kes seal minu ja teiste autistide kohta üsna kohutavat valeinfot levitasid ja üsna agressiivsel moel inetult käitusid, leidsid muuhulgas, et nemad küll kedagi ei tea, kes autiste halvasti kohtleks. 


Furoori tekitanud kirjutis kah:

https://virumaateataja.postimees.ee/6551825/birgit-soans-autism-ei-ole-haigus-ega-kahjustus

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Autism ei ole vaimupuue

Tõlkeartikkel: Sellest, kuidas ma rakenduslikust käitumisteraapiast pääsemiseks sõiduteele jooksin

Kaua võib samu asju üle korrata?